Valve, orijinal Steam oyun kolu ile çok başarılı bir grafik çizememiş olabilir, ancak yakın zamanda yayınlanan bir patent, şirketin başka bir oyun kolu versiyonunu düşünebileceğini gösteriyor.
Orijinal Steam Kontrol Cihazı 2015 yılında piyasaya sürüldü, ancak dört yıl ayakları üzerinde durmak için uğraştıktan sonra, üretime son verildi. Bir çok incelemede garip tasarımı gerçek bir dezavantaj olarak görüldü.
Başlangıçta 2020’de yayınlanmadan önce 2018’in sonlarında açılan bu yeni sürümün patenti ortaya çıktı. Valve News Network’ün denetleyici tasarımının ilgi çekici bir yönüne dikkat çeken bir özellik olan swappable’ı tweetledi.
Bu yeni Steam Kontrolcünün değiştirilebilir parçalara sahip olacağına dair patent ayrıntıları, özelleştirme konusunda sizi bir adım daha ileriye götürecek gibi görünüyor. Detayları Tweet üzerinde bulabilirsiniz.
Patent, kontrolörün “farklı uygulamaların ihtiyaçlarını karşılamak, kumandanın yapılandırmasını değiştirmek için dinamik olarak ayarlanabileceğine” izin vereceğini söylüyor. Oyunun ne istediğine bağlı olarak bir kullanıcının D-pad ile bir joystick’i değiştirebileceği, hatta kişisel tercih ve rahatlığa uyacak şekilde daha kısa bir joystick ile dahi değiştirebileceği şeklinde belirli senaryo ve tahminler bulunuyor.
Steam yeni oyun kumandasının önden ve arkadan da özelleştirilebileceği paylaşılan verilerde ortaya çıkıyor. Patentten anlaşılacağı üzere, oyun kolunun bir veya daha fazla kumanda kolu, bir veya daha fazla D-pedi, bir veya daha fazla track pedi, bir veya daha fazla düğme, bir veya daha fazla daha fazla erişilebilirlik düğmesi, bir veya daha fazla sökülebilir üst yüzey, arka yüzey kaplamasına sahip olacağı açıklanmış. Yani bunların hepsinin özelleştirilebilir parçalar olduğu düşünülüyor.
Patent ayrıca, kontrol cihazında hangi girişin kullanıldığını tespit etme ve hatta bunu kullanıcının oynadığı platforma iletme özelliğine sahip yazılımdan da bahsediyor ve şöyle devam ediyor: Bir kontrolör, şu anda iki düğmenin aksine dört düğmeye sahip bir arka kapağa bağlandığı zaman, bir oyun uygulaması veya platformu dört düğmeli arka kapakla uyumlu oyunlar önerebilir ve kumanda bunlarda daha etkin çalışabilir.
Bununla birlikte, herhangi bir patent başvurusunda olduğu gibi, Valve’ın ayrıntılı olarak bu ürünü üreteceğine dair bir garanti olmadığını belirtmek gerekir. Olsa bile, bu yeni ürünün tasarım çizimlerindeki gibi olacağının garantisi yoktur – üretim gerçekleşirse işler patent başvurusu ve ortaya çıkan ürün arasında değişiklik olabilir.
Şu anda, Valve yeni bir oyun kumandası için planlarıyla ilgili herhangi bir resmi açıklama yapmadı. Bakalım Valve bu ürünü piyasaya sürecek mi? Sürerse ilk versiyonda olduğu gibi sıkıntı yaşayacak mı ya da başarılı mı olacak, göreceğiz.