Haber

Nvidia’nın Derin Öğrenme Dinamik Süper Çözünürlük teknolojisi çıktı

Bu haftanın başlarında Nvidia, bir tür DLSS-bitişik altörnekleme teknolojisini sessizce duyurdu: Derin Öğrenme Dinamik Süper Çözünürlük (DLDSR). Nvidia’nın mevcut DSR özelliğinin performans kaybını azaltmak için yapay zeka kullanarak GeForce RTX grafik kartlarında görüntü netliğini ve kalitesini iyileştirmeyi hedefliyor ve artık GeForce Game Ready Driver 511.23 aracılığıyla yüklenip etkinleştirilebiliyor.

Bu, genel olarak güçlü bir sürücü güncellemesidir ve God of War için optimizasyonların yanı sıra GeForce Experience’ta etkinleştirmek için bazı gösterişli yeni filtreler ekler (bunlardan birinde, ışın izlemeli aydınlatma efektlerinde yanıltıcı bir çatlak bile vardır). Ancak Nvidia’nın RTX serisindeki en iyi grafik kartlarından birine sahipseniz, her kareyi monitörünüzün doğal çözünürlüğüne uyacak şekilde “akıllıca” küçültmeden önce oyunları daha yüksek çözünürlükte işleyerek Tensor çekirdeklerinden en iyi şekilde yararlanabilecek olan DLDSR’dir. Sonuç: daha iyi tanımlanmış ayrıntılar ve daha pürüzsüz kenarlar. Tabi bunların hepsi teoride geçerli.

Standart DSR, elbette bunu zaten yapıyor, ancak süreçte bir FPS düşüşü yiyor. Nvidia’nın fikri, DLDSR’nin Tensör özellikli AI (yapay zeka) geliştirmelerinin, alt örneklemenin normalde ortaya çıkacağı performans isabetini büyük ölçüde azaltabileceğidir. Bunun farklı oyunlarda ne kadar doğru olduğunu görmek için önümüzdeki hafta DLDSR’yi derinlemesine test edeceğim, ancak sürücü zaten mevcut olduğundan, devam edin ve isterseniz kendiniz deneyin.

PC donanımınız zaten 60 fps’ye (veya 144 fps’ye veya tercihiniz ne olursa olsun) ulaşmak için mücadele ediyorsa, oyunları kasıtlı olarak yerel çözünürlükten daha yüksek bir çözünürlükte oluşturmak pek anlamlı olmayabilir. Gerçekten de, DSR’nin yalnızca saniyedeki kare kaybını haklı çıkarmak için yeterli performans boşluğunun olduğu oyunlarda sahip olmaya değer olduğunu iddia edebilirsiniz. DLDSR, performansı olabildiğince saf yerel düzeye yakın tutarken, aslına uygunluk geliştirmesini koruyarak bu ödünleşimi en aza indirmeye çalışıyor.

Nvidia Image Scaling gibi, DLDSR de sürücü düzeyinde bir teknolojidir, bu nedenle çoğu oyunda olduğu gibi çalışmalıdır; DSR ile aynı kurallara göre oynuyorsa, GeForce Experience uygulamasıyla uyumlu tüm oyunlar DLDSR ile de çalışmalıdır. Aşağıda, Game Ready Driver 511.23’ü yükledikten sonra (ve uyumlu bir grafik kartınız olduğunu varsayarak) nasıl kurulacağına dair hızlı bir kılavuz bulunmaktadır.

Nvidia DLDSR nasıl kullanılır?

Adım 1: Nvidia Denetim Masası’nı açın ve sol kenar çubuğundaki “3D ayarlarını yönet”e tıklayın.

Adım 2: Genel Ayarlar listesinde, “DSR – Faktörler”e gidin ve şu anda “Kapalı” yazan yere tıklayın. Bu, hem DLDSR hem de standart DSR için işleme çözünürlüğü seçeneklerinin bir listesini getirecektir.

Adım 3: “DL ölçekleme” seçeneklerinden birini veya her ikisini, ardından “Tamam” ve “Uygula”yı tıklayın.

Yazar Hakkında

Mobil Oyun Haber sitemiz oyunda.org için mobil oyunlar ve PC oyunları için içerik üretiyorum. Videolara destek oluyorum. İlgi alanım bulmaca oyunları olmasına rağmen diğerlerine de ilgim oldukça yüksek.
İlgili
PC

Yeni Nvidia GPU'ları Ray Tracing'de %20 daha iyi olabilir

Haber

Nvidia, EA ile Ortaklığını Genişletiyor. Battlefield 4 ve Battlefield V, Geforce Now'da

PC

Mobil Canavar Geliyor; Nvidia'nın GeForce RTX 3080 Ti'si Çok Fazla Güç Gerektirebilir

HaberMobil Oyun

GeForce Now Android Cihazlar İçin Yayınlanıyor

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Onumaya Değer
Star Discord mobil oyunu StarCraft benzeri olarak dikkat çekiyor