Cyberpunk 2077’nin ana kahramanı V, Cyberware adı verilen her türlü sibernetik geliştirmeyle güçlendirilebilir ve yükseltilebilir. Bunlardan bazıları ikonik Mantis Bıçakları veya Goril Kolları gibi silahlar şeklini alırken, diğerleri zaten mükemmel olan doğal yeteneklerini geliştiriyor. Ne yazık ki, bu sibernetikler için sınırlı sayıda yuva mevcut, bu nedenle oyuncular özellikle bacakları için iki geliştirme arasında seçim yapmak zorunda kalacaklar: Çift Zıplama veya Hücum Zıplaması.
Cyberpunk 2077’nin teması, oyuncuların yapabileceklerinin tek sınırının ne olmak istedikleri olduğudur. Ve hem oyun hem de Netflix’teki Cyberpunk Edgerunners animesi bu konsepti inanılmaz bir şekilde uyguluyor. Zıplamayı değiştiren iki Bacak Siber Donanımı, Güçlendirilmiş Ayak Bilekleri ve Güçlendirilmiş Tendonlar var. Açıkçası, diğerinden çok daha üstün bir seçenek yok, ancak farklı amaçlara hizmet ediyorlar.
Cyberpunk, geliştiricilerin oyunun içeriğini sürekli olarak geliştirmesi ve başlangıçta sahip olduğu sorunların çamaşır listelerini düzeltmesi nedeniyle kalitede istikrarlı bir tırmanışa sahip olsa da, Cyberpunk 2077’de zıplamak her zaman eğlenceliydi. Hayranlar oyunda daha fazla parkur bölümü olmasını ya da sokaklar yerine çatılardan geçmek için bir neden olmasını ister miydi? Kesinlikle evet. Ancak oyunda bulunanlar zaten oyuncuların tüm duvarların üzerinden atlayarak veya Mario gibi çift zıplayarak harika hissetmelerini sağlıyordu. Öyleyse, iki bacak geliştirmesinden hangisinin, Çift Zıplama veya Yüklü Zıplama, üstün olduğunu gözden geçirelim.
Kısa Cevap: Çift Zıplama
Genel olarak, Leg Cyberware için iki seçenek de diğerinden çok daha iyi değil. Ancak Cyberpunk2077 Reddit’te, oyunun tartışma panolarında ve diğer birkaç yerde etrafa baktığımda, insanların ortalama olarak tavsiye ettiği şeyin Çift Zıplama olduğu görülüyor.
Yakın bir ikinci olarak, oyuncular Güçlendirilmiş Ayak Bileklerinin Destansı Varyantını tavsiye etmeyi seviyorlar çünkü teknik olarak, Hover doğru zamanlanırsa “çift zıplayabilir”, ancak bunu gerçekleştirmek mekanik olarak biraz daha karmaşıktır. Bununla birlikte, hala ikna olmamış olanlar için, aşağıdaki iki seçeneğin her biri için bir argüman oluşturalım ve her seçeneğin diğerinden daha iyi bir seçim olduğu durumlar ve koşullar üzerinde biraz daha derinlemesine çalışalım.
Charge Atlama Neden En İyisidir?
Her iki taraf için de bazı argümanlar verelim ve ardından Cyberpunk topluluğunun bir bütün olarak neyi tercih ettiğine dair kısa bir genel bakış sunalım. Bu şekilde, oyuncular hangisini kullanmak istediklerine kendileri karar verebilirler. İlk olarak, Güçlendirilmiş Ayak Bilekleri Siber Yazılımı ile elde edilen Hücum Zıplaması var ve ne yazık ki bunu savunmak biraz zorlu bir savaş. Charge Jump oyuncuların tek sıçrayışta çoğu binanın tepesine çıkmasına, duvarların üzerinden atlamasına ve farklı fotoğraflar için harika noktalar bulmak üzere Night City’ye tırmanmasına olanak tanısa da, saf dikeylik açısından Double Jump’tan ‘o kadar’ iyi değil.
Bununla birlikte, Güçlendirilmiş Ayak Bileklerinin Destansı Varyantı için kesinlikle bir durum söz konusudur. Bacak Siber Yazılımının bu versiyonu tüm düşme hasarını yüzde 15 azaltmakla kalmıyor, aynı zamanda oyuncuların ADS girdilerini kullanarak kendilerini havada durdurup yaklaşık 2 saniye boyunca havada asılı kalabilecekleri Havada Zıplama adı verilen bir yetenek de ekliyor. Şimdi, 2 saniye kulağa çok fazla gelmeyebilir, ancak bu, uzun bir boşluğu geçmek veya daha gerçekçi olarak bir Quickhack’i tetiklemek için bolca zamandır. Aslında, bu Bacak Siber Yazılımı, bir oyuncunun bir duvarın arkasından zıplamasına, birine Hızlı Saldırı yapmasına, siperin içine geri düşmesine ve bunu istediği kadar tekrarlamasına olanak tanıdığından, bazı daha bozuk Hacker yapıları için inanılmaz derecede kullanışlıdır.
Kısacası: Hacker yapılarına sahip olanlar, çatıdan içeri girmeyi sevenler veya Hover Zıplamalarının sesini sevenler için Hücum Zıplaması en iyi yoldur.
Çift Zıplama Neden En İyisidir?
Öte yandan, Reinforced Tendons’ın Double Jump’ı daha “tipik” bir seçimdir, çünkü çift zıplama onlarca yıldır oyunların temelini oluşturmaktadır. Oyuncular çift zıplama kavramına, nasıl kullanılacağına ve genel manevra kabiliyetine neden bu kadar çok şey kattığına aşinadır. Çift Zıplama ile oyuncular bir yerlere girmek için daha fazla seçeneğe sahip oluyor. Kilitli bir binaya girmeleri gerekiyorsa, caddenin karşısındaki bir binadan hedefledikleri binaya kadar tüm cadde boyunca sıçrayabilir ve o çatıdan içeri girebilirler.
Ve en önemlisi, Double Jump oyuncuların Night City’de maceraya atılmalarını kolaylaştırıyor, istedikleri her şeyi çok az sonuçla yapabiliyorlar. Double Jump ile oyuncular bir çatışmada engelleri aşmak için kullanabilir, hedeflerine daha hızlı ulaşmak için depolama konteynerinden depolama konteynerine atlayabilirler. Keşif yaparken, Örümcek Adam gibi çatıdan çatıya zıplamak için kullanabilirler. Ve ölümüne düştükleri zor bir durumda, bazen tüm momentumu iptal etmek ve hayatlarını kurtarmak için yere yakın bir yerde Çift Zıplama’yı tetikleyebilirler.
Kısacası: Çift Zıplama, birçok durumda genel kullanışlılık açısından en iyi seçenektir.