Shader, 3 boyutlu bilgisayar grafiklerinde kullanılan programlama kodlarıdır. Shader, ışık, renk, gölgelendirme ve diğer görüntü özelliklerini hesaplamak için kullanılır. Shader, özellikle grafik işlemcilerinde (GPU) bulunur ve grafik işleme için özel olarak tasarlanmış bir işlem birimi olan Pixel Shader veya Vertex Shader olarak adlandırılır. Vertex Shader, bir 3 boyutlu modelin şeklini, boyutunu, konumunu ve yönelimini hesaplar. Pixel Shader ise her pikselin rengini ve gölgelemesini hesaplar. Shader'lar, grafiklerdeki görüntü özelliklerini gerçekçi hale getirir ve oyun grafiklerinde veya 3 boyutlu animasyonlarda kullanılır. Özellikle son yıllarda, ileri düzey shader teknolojileri sayesinde grafikler daha gerçekçi ve canlı hale gelmiştir.
Oyundan Bilgiler
0
Yazılar
1
Üyeler
0
Reactions
584
Görüntüleme
Konu başlatıcı 15/04/2023 1:23 pm