Baldur’s Gate 3’te karanlık yerlerde seyahat etmek can sıkıcı olabilir. Bu rehber sayfası, karanlığı aydınlatmanın tüm ana yollarını bir araya getirir ve hangi ırkların karanlığı daha kolay idare edebileceğine dair ipuçları verir.
Baldur’s Gate 3 rehber serimizin bu kısmında, oyun dünyasındaki bazı yerlerde görünen karanlığı nasıl aydınlatacağınızı öğreneceksiniz. Bu, konumları dikkatli bir şekilde aramak ve potansiyel tehlikelerden kaçınmak istiyorsanız önemlidir. Ayrıca bazı ırkların yararlanabileceği Kara Görüş yeteneği hakkında da bilgi veriyoruz.
Sihir
Geçici olarak ışık kaynakları yaratan büyüler, karanlıkta hareket etmenize yardımcı olabilir. Bunlar arasında:
- Aydınlık – Bu büyü, bir nesneyi ışık saçan bir aurayla doldurmanızı sağlar.
- Dans Eden Işıklar – 12 metrelik bir yarıçap içindeki alanı aydınlatan kıvılcımlar çağırabilirsiniz.
Meşale
Meşalelerin ana avantajları, kolayca bulunabilmeleri (ganimet olarak bulabilirsiniz) ve büyü harcamadıklarıdır.
Meşalenin dezavantajı, onu silah yuvasına yerleştirmeniz gerektirmesidir. Potansiyel olarak daha fazla faydası ve daha yüksek istatistikleri olan silahın yerini alması gerekir. Meşaleyi silahlarını sık kullanmayan parti üyelerine aktarmanızı öneririz.
Sönmüş bir meşale bulduktan sonra, bir ışık kaynağı bulmalı ve meşaleyi batırma seçeneğini belirlemelisiniz. Bu, yanan bir meşale ile seyahat etmenize ve isteğe bağlı olarak düşmanları ateşe vermek için kullanmanıza izin verecektir.
Meşale kullanımını Aydınlatmak Nasıl Yapılır sayfamızda daha ayrıntılı olarak anlattık.
Kıymetli Loket
Arabella’yı kurtarmalısınız, yani doğa veya ikna testini başarıyla geçmelisiniz.
Görevin sonunda, kızın ebeveynlerinden bir muska alabilirsiniz. Kıymetli Loket takıldıktan sonra 12 metrelik bir yarıçap içindeki çevreyi aydınlatabilir. Tıpkı Dans Eden Işıklar büyüsü gibi çalışır.
Irksal özellik olarak Kara Görüş
Seçilmiş ırklar, Kara Görüş adı verilen bir ırksal özelliğe sahip olabilir. Bu, onların karanlıkta 12 metrelik bir yarıçap içinde görmelerine izin verir ve büyü veya meşale kullanma ihtiyacını ortadan kaldırır.
Tieflingler, Elfler, Cüceler, Cüceler, Yarı Elfler ve Yarı Orklar Kara Görüş’ü kullanabilirler.
Drowlara gelince, Daha Üstün Kara Görüş adı verilen daha iyi bir versiyonu kullanabilirler. Karanlıkta görüş menzilini 24 metreye kadar ikiye katlar.