Microsoft dünyaya Bethesda Softworks, id Software, Arkane ve MachineGames’in ana şirketi ZeniMax Media’yı satın aldığını duyurduğunda çok büyük bir şok yarattı. Anlaşma 7.5 milyar dolara mal oldu – neredeyse iki LucasFilm değerinde – ve birdenbire şirkete The Elder Scrolls, Fallout, Wolfenstein, Dishonored, Wayne Gretzky Hockey, Prey, Quake ve daha fazlasının sahipliğini verdi ve Sony PlayStation ile Xbox konsolu hiç bitmeyen hakimiyet mücadelesinde büyük bir ayağı temsil ediyor.
Büyük miktarda paraya mal olmasına rağmen – Bethesda’nın satın alınması Double Fine Productions, inXile Entertainment, Mojang ve Obsidian’ın devralımlarını takip etti. Microsoft CEO’su Satya Nadella, Cnet’e şirketin gelecekte daha da uygun satın alma hedefleri için gözlerini açık tuttuğunu söyledi.
“Bir gün kalkıp ‘Bir oyun stüdyosu kurayım’ diyemezsin,” dedi. “Bu satın alma eylemi, daha büyük topluluklara ulaşabilmemiz içindir.”
Xbox patronu Phil Spencer, aynı röportajda içeriğe olan bağlılığımızı yineledi ve “İçerik, platformumuz için yatırım yapmaya devam ettiğimiz inanılmaz bir bileşen. Bu, yaratıcı organizasyonumuzun boyutunu ikiye katlıyor.”
Spencer ayrıca geçtiğimiz günlerde bir CNBC röportajında verdiği taahhüdü tekrarlayarak, Bethesda’nın kendi tarzını sürdüreceğini yineledi.
Nadella, “Her zaman amaç, misyon ve kültür ortaklığının olduğu yerleri arayacağız,” dedi. “Her zaman mantıklı olduğu yerde inorganik olarak büyümeye çalışacağız.”
Herhangi bir şüphe olması durumunda, Microsoft aynı açıklamalarda, gelecekteki tüm Bethesda oyunlarının ilk günden itibaren Xbox Game Pass’te mevcut olacağını doğruladı. Milyonlarca oyuncu tarafından oyunları oynanan bir şirketin Microsoft tarafından alınması ve Microsoft’un oyun abonelik hizmeti Game Pass’a bu oyunların dahil edilecek olması, Microsoft’u oyun pazarında bir değil on adım öne geçiriyor. Sony’nin özellikle konsol alanında nasıl bir hamle yapacağı merak ediliyor.