Sony, Destiny 2 geliştiricisi ve Halo yaratıcısı Bungie’yi 3.6 milyar dolara satın alıyor. Ortak bir basın açıklaması, Sony’nin Bungie ile “kesin görüşmelere girdiğini” doğruluyor; bu, bu anlaşmanın şuanki aşamada yalnızca bir an meselesi olduğu anlamına geliyor.
Bungie, anlaşma kapandıktan sonra bağımsızlığını ve kendi kendini yayınlama yeteneğini koruyacak. Sony Group Corporation’ın başkanı ve CEO’su Kenichiro Yoshida, Sony’nin “Bungie’nin daha fazla evrimini ve onun birden fazla platform ve medya üzerinde ikonik dünyalar yaratma yeteneğini destekleyeceğini” söyledi.
Bungie CEO’su Pete Parsons da benzer şekilde “oyun dünyaları, IP’mizin ne olacağının yalnızca başlangıcıdır” dedi. Bu, Bungie’nin oyunların ötesinde “TV, filmler, kitaplar, çizgi romanlar” ve diğer medyayla ilgilendiğine dair tekrarlanan ipuçlarını takip ediyor. Geçen yıl stüdyo, bir Destiny TV şovuna yol açabilecek “ek medyaya” genişleme planlarını duyurdu.
PlayStation patronu Jim Ryan bir basın açıklamasında, “Bu, PlayStation’ın erişimini çok daha geniş bir kitleye ulaştırma stratejimizde önemli bir adım” dedi. Bungie topluluğunun stüdyo için ne kadar hayati olduğunu anlıyoruz ve bağımsız kaldıkları ve büyümeye devam ettikleri için onları desteklemeyi dört gözle bekliyoruz.” Bungie’nin popüler ve sürekli güncellenen bilimkurgu nişancı oyunu Destiny 2’nin geleceği için büyük planlara ek olarak, 900 çalışanlı stüdyo, 2025 yılına kadar piyasaya sürülmesi planlanan orijinal yeni bir IP de dahil olmak üzere başka projeler üzerinde çalışıyor.
Bungie, Halo’yu orijinal Xbox’a özel bir lansman olarak piyasaya sürdüğünde, video oyun endüstrisinde ilk kez bir “household” ismi haline geldi. Bungie, sonunda Microsoft’tan ayrılarak bağımsızlığına geri döndü ve yalnızca Destiny 1’i yayınlamak için Activision Blizzard ile bağlantı kurdu. Şimdi, kaderin sadece 2022’nin sunabileceği garip bir cilvesiyle, iki oyun şirketi yakında karşıt birinci taraf konsol rakiplerine ait olacak. Microsoft, bu ayın başlarında Activision Blizzard’ı satın almak için 68.7 milyar dolarlık kendi planını açıkladığından beri, PlayStation hayranları, video oyunu endüstrisi bir konsolidasyon çukuruna kafa kafaya düşerken Sony’nin bir şekilde yanıt verdiğini görmek için sabırsızlanıyor. Bu en son satın almalar, Grand Theft Auto yayıncısı Take-Two’nun Zynga’yı satın alma anlaşması da dahil olmak üzere, uzun bir listenin sonlarında yer alıyor.
Anlaşmalar ayrıca stüdyo çalışma koşulları etrafında daha büyük bir incelemenin ortasında geliyor. Activision Blizzard’da geçen Temmuz ayında Kaliforniya’da açılan bir davayla başlayan bir suistimal iddiaları selinin, CEO Bobby Kotick’i ilk etapta bir satışı kabul etmeye zorladığı bildirildi. Bungie, geçen yıl da işyeri sorunlarıyla ilgili raporların konusuydu ve IGN tarafından stüdyo yönetimine ele alınmayan cinsiyetçilik, ırkçılık ve diğer kötü muamele olaylarını ortaya çıkaran bir soruşturma vardı.
Bungie CEO’su Pete Parsons Aralık ayında bir blog yazısında “Kaydettiğimiz ilerleme beni yüreklendirdi, ancak bu yeterli değil ve çok uzun sürdü” dedi. “Ayrıca, insanların stüdyomuzda yaşadıkları kötü deneyimleri de ortadan kaldırmıyor.” şeklinde açıklama yapmıştı.