PlayStation 4, hiç bitmeyen zorunlu oyunlar ve tekrar edilmesi gerekenler listemize eklemek için birkaç yıl boyunca kesinlikle efsanevi oyunlar sağladı. Ancak tüm unvanlar kendi sahasında oynanmadı, aslında en çok sol oyuncuların beklediği bazı oyunlar en azını söylemek için hayal kırıklığına uğradı. “Düşmek için çok büyük” olduğu düşünülen bazı şirketler en sert düştü ve diğer ümit vaat eden çıkış başlıkları baskı altında parçalandı ve kargaşanın ardından oyunculardan ayrıldı.
Düşüşlerin bazıları bir franchise’ı sona erdirecek kadar büyüktü ve diğerleri, muazzam ve yüksek profilli başarısızlıklar olmasına rağmen, sektöre bir hatadan sonra bile geri dönüşün mümkün olduğunu gösterdi. Geçmiş kayıtlardan veya heyecan treninden bağımsız olarak, hiçbir şirket başarısız olmak için çok büyük değildir ve bir serideki hiçbir oyun kötüleri unutamayacak kadar iyi değildir.
5 – Dark Souls 2
İlk Dark Souls oyununun takip eden bir kült geliştirdiğini söylemek çok büyük bir eksiklik olur. Oyun, zorlu oynanışıyla çok sayıda düşman kazandı, ancak bu oyuncular zorluk seviyesine göre ayıklandıktan sonra (sonunda terk edilmeye neden oldu) geriye kalan şey, sanat gibi unvanı takdir eden dev bir gruptu. Yani ikinci taksit açıklandığında, heyecan çok fazlaydı.
Serinin ilk oyun tasarımcısı Hidetaka Miyazaki’nin bu sefer takımda olmaması büyük bir problemdi. Sonuçta, kötü yapılmış bir kopya kedi gibi hissettiren şey, Dark Souls’u eski haline getiren kavramları pekiştirme girişimlerine (oyuncuların çok öleceği gerçeği gibi) çok fazla odaklanırken, daha ucuz vuruşlar için eğlenceli unsurları feda etmeleriydi. “meydan okuma” nın adı.