Rol Oyunu

Cyberpunk 2077 4 Işın İzleme Efekti Kullanacak

Cyberpunk 2077 zevkinize göre yeterince iyi görünmüyorsa, bunu değiştirebilirsiniz – Nvidia ve CDPR, maksimum gerçekçilik için ışın izlemeli dört efekt kullanacak.

Işın izleme, elbette, ışığın doğasını taklit etmemiz gereken en yakın şeydir, ancak ihtiyaç duyduğu güc önemlidir. Neyse ki, Nvidia’nın teknolojisi, ham güç odaklı ve bazı akıllı optimizasyon gerçek zamanlı olarak dört farklı efekt kullanacak ve görsel kaliteyi arttıracak.

Işın İzlemeli Dağınık Aydınlatma

“Bu, geleneksel render teknikleri ile elde edilmesi zor olan çeşitli yüzeylerden gökyüzünün parlaklığını ve yayıcı aydınlatmayı yakalar. Etkinleştirildiğinde, reklam panoları ve diğer aydınlatılmış yüzeyler ve nesneler doğal renkli aydınlatma ile çevrelerini aydınlatacak ve güneş ve ay gerçekçi bir şekilde Night City aydınlatacak.” Nvidia’nın açıklaması bu şekilde.

En basit ifadeyle – parıldayan şeyler, etkiyi simüle etmek için herhangi bir duman ve ayna kullanmadan parıltılarını doğal olarak diğer şeylere gönderip onları da parlatacaktır.

Işın İzlemeli Yansımalar

Yansımalar oldukça anlaşılır bir konu olsa da daha fazla detay için daha derinlemesine dalış yapalım. Çoğu oyun, önceden hesaplanan yansımaları ve ekran alanı verilerini kullanan farklı yöntemlere başvurur, ancak hassas ve doğal görünüm için dışarı çıktığında ışın izleme teknolojisi her zaman daha iyidir.

“Sadece ekrandakini yansıtan ekran alanı tekniklerinden farklı olarak, ışın izlemeli yansımalar tüm sahneyi karakterin etrafında birleştirir ve kamera görünümü dışındaki veya kameradan uzağa bakan nesneleri doğru bir şekilde temsil edebilir” Nvidia’nın konuyla ilgili açıklaması bu şekilde.

Işın İzlemeli Ortam Tıkanıklığı

Nvidia, ortam tıkanıklığının bir noktanın ışığa ne kadar maruz kaldığının hesaplanmasıdır. Bunun renkle ilgisi yoktur, ancak açık veya koyu olmasıyla alakalıdır. Pratikte, delikler ve köşeler daha az ışık nedeniyle doğal olarak daha koyudur ve bu ortam tıkanmasıyla hesaplanır.

Işın İzlemeli Gölgeler

Yansımalar gibi, gölgeler de genellikle çeşitli kısayollar aracılığıyla uygulanır, ancak gerçekçilik söz konusu olduğunda tam bir sonuç almak mümkün değildir.

“Cyberpunk 2077’de, ışığın gücüne göre, ışığın bulutlara dağılmasına ve diğer faktörlere dayanarak oyuna güneş ve ay ışığından gelen yönlü gölgeler ekleniyor” Nvidia’nın bu söylediğine göre Cyberpunk 2077’de etkileyici bir gölgelendirme bizi bekliyor.

Nvidia ve Cyberpunk 2077 geliştiricisi, daha iyi kare hızları üretmeye yardımcı olan ve ışın izleme performansını da arttırması gereken eski derin öğrenme sinir ağı olan DLSS 2.0’ı eklemeye karar verdiler.

Nvidia’nın gönderisini burada bulabilirsiniz.

Tayfun B.
Yazar Hakkında

Mobil Oyun Haber oyunda.org için özellikle Youtube videolarını üretmek için çabalıyorum. Özel ilgi alanım basit ama mücadeleci platform oyunları. Ayrıca Mortal Kombat X için özel ilgi duyuyorum. Mortal Kombat XI mobil oyunu merakla bekliyorum.
İlgili
AksiyonRehberRol Oyunu

Watch Dogs: Legion - Hızlı Seyehat ( Fast Travel) Nasıl Açılır?

AksiyonRehberRol Oyunu

Watch Dogs: Legion Karakter Yaratma Ekranı Detayları

AksiyonRehberRol Oyunu

Ghost of Tsushima: Legends'da Honor Kazanma

AksiyonRol Oyunu

Godfall, Dark Souls'tan Daha Kolay Olabilir

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Onumaya Değer
Cyberpunk 2077 Hakkında Açıklanan Bütün Detaylar Listesi