Blizzard, yakında çıkacak olan hayatta kalma oyunu hakkında pek fazla ayrıntı paylaşmaya hazır değil çünkü oyunun bize verdiği tek isim “Duyurulmamış Hayatta Kalma Oyunu”. Esrarengiz! Duyuru yapılmaması, en azından mevcut ve eski Blizzard geliştiricilerinin katılımları hakkında açıkça konuşmalarına izin verdi ve onların yorumlarına dayanarak şunları öğrendik: Proje hakkında bilgisi olan insanlar bu konuda oldukça heyecanlı ve dört buçuk yıldan fazla bir süredir bir çeşit gelişme içinde.
Unannounced Survival Game’in geliştirilmesine, Twitter’da oyunun bilgisayarında “mütevazı bir adım” olarak başladığını söyleyen Craig Amai öncülük ediyor. Amai’nin mevcut LinkedIn profiline göre, World of Warcraft ekibinden ayrıldı ve dört yıl yedi ay önce Temmuz 2017’de hayatta kalma oyunu ekibine liderlik etmeye başladı. Amai’nin Blizzard’da uzun bir kariyeri oldu. Özgeçmişine göre şirkete 2004 yılında kıdemli bir oyun ustası olarak katıldı ve “esas olarak World of Warcraft için çeşitli oyun içi müşteri desteği” sundu. Daha sonra WoW’da kıdemli bir tasarımcı oldu ve ardından 2017’de hayatta kalma oyununa başlayana kadar MMO üzerinde çalışarak görev tasarımcısına liderlik etti.
Hayatta kalma oyununun oynanabilir bir durumda olduğunu da biliyoruz çünkü Blizzard patronu Mike Ybarra, Twitter’da geliştirici ekiple “uzun saatler oynadığını” söyledi. Bugün fark ettiğim daha küçük bir ayrıntı, Riot’ta Teamfight Tactics’in baş yapımcısı Geoffrey Virtue’nin Blizzard’ın 2019 ve 2021 yılları arasındaki hayatta kalma oyununu birlikte yönetmesiydi.
Virtue bu hafta oyun hakkında “Bu, endüstri üzerinde büyük etkisi olacak bir proje” dedi.
Bu Temmuz, Blizzard’ın hayatta kalma oyunu beş yıldır geliştiriliyor olacak, ancak bu zamanın ne kadarının kavramsallaştırmaya ve deneylere harcandığını ve oyunun somut hale gelmesi için ne kadarının harcandığını bilmiyoruz. Serbest bırakılmadan önce on yıl veya daha fazla bir süredir projelerin yapım aşamasında olduğunu gördük. Yakın zamanda Microsoft tarafından satın alınan bir başka oyun olan The Elder Scrolls 6, ilk olarak 2018’de piyasaya duyuruldu ve şu anda hala tasarım aşamasındayken Bethesda, Starfield’ı piyasaya sürmeye odaklanıyor. TES6 tam ölçekli üretime geçtikten sonra bile, ne zaman olursa olsun, muhtemelen birkaç yıl daha piyasaya sürülmeyecektir.
Görünüşe göre Blizzard’ın hayatta kalma oyunu, en azından bir grup belge ve bir prototipten daha fazlası. Yaklaşık bir yıl önce Amai, LinkedIn’de bir oyun prodüksiyonu tüm hızıyla devam ederken görmeyi beklediğiniz türden bir iş unvanı olan lider içerik tasarımcısı için bir iş listesi paylaştı. Ve bu haftaki duyuru, projenin “erken aşamada” olduğunu söylese de, Blizzard, muhtemelen piyasaya sürülen oyunu oluşturacak elle tutulur işlerin üretilmesine yardımcı olmak için birden fazla sanatçı ve seviye tasarımcısı işe alıyor.
Blizzard’ın hayatta kalma oyununa daha yıllar var olabilir -stüdyoda zaten Diablo 4 ve Overwatch 2 yolda – ama sonra tekrar, Amai gerçekten PC çevrimiçi hayatta kalma türünü benimseyecekse, sadece bozulmuş bir alfa sürümünü yayınlamalı. Şimdi oyunu yapın ve 20 milyon kopya sattıktan altı yıl sonra “beta”ya yükseltin, bir düzine yeni Twitch ünlüsü size katkı sunar ve YouTube işçiliği ve ev dekorasyon rehberleri için bir kulübe endüstrisi oluşturulabilir. Geleneksel yol budur.